Thursday, March 19, 2009

How To Tell If A Table Is Real Wood

Watchmen

Director: Zack Snyder
Length: 2h 42m
Every generation needs its heroes, but this applies more for the generation lived in the eighties.

Best

5 - Dr. Manhattan



Del bigoli the wind let's giggle xx-year-olds in these immature room. Let's talk about close-ups. The character appears true even if its authenticity is intentionally made invisible. I refer not to surrender to breaks of the skin but often si concede, sospensioni quasi teatrali che lo rendono non solo fedele alla controparte fumettistica ma paradossalmente anche più umano degli attori in carne ed ossa.

4 - I titoli di testa



Riassunto necessario che in una manciata di sequenze illustrative racconta e collega quanto è dato sapere. Sequenze bidimensionali che la camera attraversa in profondità, mostrando i personaggi nel loro fulgido apice e nella lora massima miseria. Poco, eppure così tanto. Snyder sceglie di raccontare il necessario, lanciando il rimando accumulativo e il non detto come implicit extension to the extended vision. Defers to the character of the spectator, and voluntary delegation declared, you need to know him saw this clearly, the rest you can learn from you ... A call to the recovery of pre-written anecdotes and footnotes.

3 - Rorschach



Snyder sympathize with him (and probably its ideology) and makes us notice where it appears in each sequence, making the character more emphatic and dramatic history. In the film, the friendship between Rorschach and Nite Owl is sealed in more than one occasion where the graphic novel you felt a certain detachment in his relations within the group (justified on the capacities of the negative behavioral limits). It is mainly mowed and heavily modified the shift that reflects the moral ambiguity between conservative and extremist justicialism vengeful character (the story of the pedophile case). But Rorschach works, being the epicenter of the active and positive overflow antithetical to the final conclusions.

2 - What will remain of those eighties



The anachronism age actor è a tratti bislacco (20/30enni che nella finzione dovrebbero essere prossimi ai cinquanta..) ma fortunatamente viene salvaguardato l'emisfero sociale e temporale della vicenda: i distopici anni ottanta immaginati da Moore. Dimostrandone la contemporaneità dei contenuti e del linguaggio, attuali senza necessità di decontestualizzazione.

1 - Il racconto nel racconto



Ogni inquadratura, ogni immagine è fatta di dettagli, piccoli particolari che may go unnoticed not keen eye and curious. Photos and newspaper clippings that explain the characters, narrating facts and links. Because Watchmen is above all a vibrant act of love for the original material, a vain attempt to pet it with the conscious certainty that he could not ever really touch. We will do our and succeeds in forming an identity complex, but homogeneous, though cinematically circular amputated parts of it.

Worst

5 - Muzika



Desolation Row rifatta dai My Chemical Romance non può chiudere un film del genere. Dovresti lasciare la sala con un peso addosso, lo stesso portato dagli Watchmen. Non chiedo lirismo inopportuno ma una partitura sommessa, magari elettronica. Un requiem (non necessariamente quote/mozartiano) che ti accompagna all'uscita con quel senso di consapevole disagio. Ma il problema della musica legata alle immagini percorre tutto il film. Oltre all'Halleluja (il caso più eclatante, considerato il rimando significativo) si avverte una disomogeneità fra musica e montaggio. Ritornelli banali o messi un po' a casaccio (The Sound of Silence, 99 Luftballons) e partiture giustamente azzardate nell'ammiccamento ma manieristiche nel risultato (Wagner e il Vietnam). Come se io mettessi dei bellissimi fotogrammi privi di attinenza al testo. Da uno che nell'estetica musicale ci lavora da sempre mi sarei aspettato maggiore coraggio e voglia di sperimentare o quantomeno un uso del cantato più congeniale al racconto (infatti quando capita funziona benissimo, come nei titoli con The Times They Are A-Changin' o nella sequenza con All Along The Watchtower).

4 - Sex time



Le ipotesi sono due. O Snyder non ha capito la funzionalità dell'accoppiamento su Archie oppure ha frainteso la fiammata finale facendone intera comic allegory. In the comic intercourse is necessary because it identifies the return of passion, not only erotic but also vital, meant as a balance finally found. Snyder exerts too much without going really well. He could do something with the macho owl steamy fuck ejaculating like Peter North or even more appropriately assisted by the participation intuitive metaphor final. In any case you can not put Halleluja in the background. Especially if it's the original version of Cohen. Because if not laugh, it becomes a scene that reached the second chorus exorcising exceeds the absurd involuntary. Too divergent to be a destabilizing element that Moore has dealt with measurement and significance.

3 - Botte a Karnak



Lo scontro risolutivo è proprio malriuscito. I personaggi vengono privati della fisicità "reale" determinata fino a poco prima (ossa spezzate, braccia rotte e tutto il resto). Si picchiano sbattendo la testa contro angoli spigolosi, rialzandosi subito dopo come se niente fosse. Non solo; volano. Ozymandias spicca un balzo del tutto innaturale, appeso ai suoi cavetti invisibili. E uno si chiede.. perchè? Perchè buttare in vacca il realismo iperfigurativo fino a quel momento raccolto (con le sue emoglobiniche esagerazioni) in una sort of superscontro between seemingly superhuman characters? Is conveyed a wrong message and falsante which cancels out the main group of masked morons with the power to change society (for better or for worse).

2 - Ozymandias / Goode




You see enough not to instill doubt in the viewer, is outlined as a driver of slippery but it seems a kind of crazy that with Prime Minister Berlusconi and Patty Pravo shares the same facial Botox pusher, this is the lack of muscle contractions in the face. Watchmen is not only of the least credible but also less aware of their role. When broken down with the tuft says "I am forced to hear every single death" (in the emotional climax of the film character) looks like a wicked villain who percula bystander. The final plant would be enough to change something, but the lack of emotion in Veidt Watchmen destroys part of the sacrifice of that on the contrary, is perceived as consistent with the idealism Snyder. There remains an unspoken and this character suffers throughout the final part. Bad.

1 - Purpose



Excellent device but the consequences are only apparently similar. While the balloon was felt genuine global participation towards the alien threat (warning extraterrestrial, however out of the acquired knowledge and therefore no excuse ..), the film is given the blame Doc Manhattan. The solution is attractive (the Watchmen are carrying the burden not only conscious but also the end of their existence) but it works very badly in the film. For three reasons. The first is the lack of useful suggestions to the natural legacy of the shares of Veidt (see above). The second is the absence of intercourse / processing of pain at Karnak, so the couple does not seem to acknowledge il colpo tanto che già nella sequenza successiva si prodiga in discorsi frivoli e sessualmente ammiccanti (come va lì sopra e come va lì sotto; è ora di portarlo fuori ecc.. ecc..). Il terzo, beh.. il terzo è il più importante ed è l'uscita di Dreiberg alla domanda "pensi che ce la faremo?". Risponde più o meno: "ce la faremo finchè penseranno che Jon li stia osservando". Come dire "finchè gli uomini si cacano in mano se ne staranno buoni perchè se no Dr. Manhattan s'incazza". Stravolgerebbe il senso stesso della graphic novel se non fosse per la risposta "so cosa direbbe Jon: nulla finisce, nulla ha mai fine..".. Portavoce edulcorato e assai sbrigativo del finale pensato da Moore, decisamente più pessimista nei confronti dell'umanità.

0 comments:

Post a Comment